۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۱
فعالیت ۱۵ کمپ ترک اعتیاد در قم

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۱۲ کمپ ترک اعتیاد اختیاری و ۳ کمپ اجباری در قم فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته، ۹۳۷ معتاد متجاهر در مراکز اجباری ترک اعتیاد پذیرش شدند و سیصد نفر نیز در باشگاه «یاران مثبت» ویژه افراد مبتلا به ایدز پرونده دارند.

حجت‌الله محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با گرامیداشت هفته بهزیستی در خصوص فعالیت‌های دفتر پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد اداره‌کل بهزیستی قم، اظهار کرد: از اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی این دفتر در سال گذشته، ۱۷ میلیارد محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ کمپ شبانه‌روزی ترک اعتیاد در قم فعالیت دارند، گفت: همچنین دو مرکز اجباری ماده ۱۶ در قمرود فعال هستند که طبق قانون محل پذیرش و درمان معتادین متجاهر است، ضمن اینکه مرکز ماده ۱۶ کرامت نیز با مدیریت سپاه قم در حال فعالیت است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم افزود: معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶ توسط عوامل شهرداری، انتظامی و قضایی به این مراکز معرفی می‌شوند و طبق قانون، ۲۵ درصد هزینه نگهداری معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶ با شهرداری و ۲۵ درصد نیز با استانداری است که بخشی از آن در سال گذشته پرداخت شده است.

محمدزاده افزود: در سال گذشته، ۷۵۴ بیمار مرد و ۱۸۳ بیمار زن در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند و هر بیمار در مدت سه تا شش ماه در این مراکز حضور دارد.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۷ مرکز سرپایی در قم فعالیت دارند که متادون‌تراپی می‌کنند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم همچنین از فعالیت مرکز صیانت در بخش بازدرمان معتادان خبر داد و گفت: افراد بعد از خروج از دوره درمان در این مرکز مراقب می‌شوند و خدمات مددکاری و اشتغال به آنان ارائه می‌شود.

محمدزاده همچنین به فعالیت باشگاه یاران مثبت در قم اشاره کرد و گفت: اعضای این باشگاه، افراد مبتلا به ایدز هستند که از این باشگاه خدمات می‌گیرند، در حال حاضر این باشگاه سیصد عضو و پرونده دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) نیز به ۲۵۷ نفر از افراد بی‌خانمان و معتاد خدماتی نظیر اسکان و غذا ارائه داده شد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: همچنین موبایل‌سنترها و یا ون‌سنترها را داریم که در مناطقی که آسیب‌زا هستند یا معتادان و کارتن‌خواب‌ها حضور دارند، خدمات کاهش آسیب را ارائه می‌دهد.

کد خبر 113750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد